Ana içeriğe atla

...iskoç şalı anlatımı...


öncelikle bu model için sercana teşekkür ederim...blogu için buraya lütfen...ayrıca tüm anlatım aşamaları için hanımelime uğramalısınız.birkaç farklı sayısı var çünkü.ve oradaki tarife göre batik iple yapılıyor ben sadece elde kalanları değerlendirdim...

benim ipim çok eskiden kalma kartopunun tiftik ipleri.ve biraz kalın olduğu için sayıları değiştirdim.kendi yaptığımın sayılarını anlatıyorum.3.5 numara tığ kullanım.
mavi ile başlayıp mavi ile bitirdim
yeterli sayıda zincir çekip 60 kutucuk yaptım.kutucuklar arasına ikişer zincir çektim
14 sıra mavi 11 sıra krem yaparak toplam 105 sıra yapıp kutucuğu tamamladım.
sonra ütüledim ve şalın zeminini tamamladım
sıra deseni oluşturmaya geldi.
8-4-8-4-8-4-8-4-8 şeklinde ipleri deliklerden bir alt bir üst bir alt bir üst şeklinde sıra sıra geçirdim.yani 8 deliğe mavi 4 deliğe krem olacak şekilde ayarladım.ve şalımı tamamladım.
anlaşılmayan yer olursa lütfen sorun...
yapacaklara kolay gelsin

Yorumlar

  1. ya ne güzel bişey bu.öyle bir yazmışsın ki çok kolaymış gibi geliyor:)daha öncede gördüm ama inanılmaz zor gelen bir proje olarak kaldı kafamda.birde uzun süren işler beni boğuyor diyebilirim:)sabırsızım artık başak burcunun bu olumlu yanı yok galiba bende.:)nerden nereye getirdim lafı yaa.battaniye şahane olmuş..ben değil ama anneciğim gelecek yakında.ona çok güzel yünler almıştım.her yıl en az iki battaniye çıkarıyor.sıra bana gelmişti:) bak bundan isteyeyim bende:)ellerine sağlık alonenesim.bu arada renklerde çok güzel yazmadan gitmeyeyeim...

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten anlatınca çok kolay gibi durmuş
    Aa görüntü süper ellerine sağlık
    İpleri geçirince püskül olarak kalan yerlere düğüm mü atılıyor
    Bir de ipleri ne uzunlukta kesmek lazım boyu ölçüp kesince tam mı geliyor daha fazla mı bırakmak lazım ?

    YanıtlaSil
  3. GÜZEL MODEL BU. DAHA ÖNCEDENDE GÖRDÜYDÜM. BYE

    YanıtlaSil
  4. kolay hem de çok kolay alanayım.annen yapacaksa 60 kutucuk yerine 80-90 ya da 100 yapabilir daha geniş olur daha iyi olur bence:))

    YanıtlaSil
  5. mehabalar güz.düğüm atmadım ben öylece bıraktım.çünkü bir alt bir üst geçirildiği için çekmediğimiz sürece çıkma ihtimali yok.uzunluktan birazcık büyük kesiyoruz ipi o zaman tam oluyor

    YanıtlaSil
  6. geçirilen iplikleride zincir olarak örülse olurmu acaba diye düşündüm bir an :)

    YanıtlaSil
  7. uzun sürer zorlar .ipleri de iki yada üç kat geçiriyoruz zaten:))

    YanıtlaSil
  8. not aldım zaten alonenesim.teşekkür ederim öneri için.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. İyiki paylaştın canım ya çok beğenmiştim bu battaniyeyi. Gerçi ben yapamam hiç vaktim yok ama ablama göstericem.

    YanıtlaSil
  10. Bu şaldan seneler önce ben de yapmıştım. Nakonun tiftik ipleriyle süper bir şey olmuştu. Paylaşıp paylaşmasığımı hatırlamıyorum. Ama sizinkini görünce aklıma geldi. Kitap yorumlarınıza da bayılıyorum. Yaptığınız güzel çalışmalar da çok hoşuma gidiyor. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  11. cansın nurten ablam. şu aralar çok okuyamıyorum ama senin için yazmaya devam edicem kitap yorumlarımı:) sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

... 13.Motif Etkinliği...

Selamlar...  Malum yıllar yıllar önce geldim WhatsApp yokken blog üzerinden motif etkinliği başlatmıştım. Her ay birimize motif yolluyorduk. Yıllar geçti kemik kadromuz oluştu ve 13. Etkinliğimizi yapıyoruz bu yıl. Bazılarımız karışık renk istedi bazılarınız tek renk.  Dört ay boyunca öreceğiz ve benim ilk ay ördüğüm motifler yukarıdaki fotoda 🧡 Motifimizin yapım aşamalarını Nilgün sağolsun anlatıp fotoladı bizler için.  Ben bana gelecek rengi beyaz olarak belirledim. Bakalım sonrası nasıl çıkacak.  Modele uygun İnternetten bir kaç model paylaşıyorum. Yapmak isteyen olursa diye.  Bu örneklerden biri.  Böyle altıgen de yapılabilir tabi 😇 Bu da hatırlarsanız benim ördüğüm aynı model. 🌸 Ne diyoruz o zaman başlasın yeni Etkinlik...  Sevgiler... 

... Yeniyıl Hediyeleşmesi...

Selamlar...  Öncelikle herkese mutlu, sağlıklı, huzurlu bir yıl diliyorum...  Motif ve kitap grubumuz var malum sürekli bahsettiğim. Her yılbaşında sürpriz hediyeleşme yapıyoruz aramızda. Bu yıl çekiliş görevlisi ben idim  Eşleşmeleri kura ile yaptım amaaaaaa kim kime çıktı, kimseye hediyesini alana kadar söylemedim 🙈 İki yıldır kime alacağımızı bilmeden yapıyoruz hediyeleşmeyi ki sürprizi ve heyecanı bol oluyor. Son dk ya kadar kim kime çıktı bilmiyor. Kargo fotosu atıyor adresi alıyor ve yola çıkıyor hediyeler 😇 Bu yıl konseptimiz paketi açınca içinde yılbaşı renkleri çıkması idi o yüzden bolca yeşil kırmızı beyaz göreceğiz...  Bu Hatice'den Zeynep'e ...  İlk ulaşan paketimiz idi ve böylelikle coşkumuz başladı.  Sevgi'den Fatma'ya bu paket...  Kupanın güzelliğinde gözüm kalmadı değil 😃 Hasibe'den Hatice'ye ...  İnce işler Hasibe'den sorulur 🌸 Sevcan'dan Gonca'ya ...  Sevcan abla kargo

... Haftalık Özet - 10...

Selamlar...  Kitap günümüz var Arkadaşlar ile bu termos günün ganimeti. Hepsinin hatırası olması adına 😇 Termosumun renginde araba almayı niyet ediyorum 😃 777 Oldu oldu oldu  Evet evet evet 🌸 Bunu dediğimde annem gülmüştü nasıl alacaksın acaba diye. Buraya not alıyım da alırsam anneme belgem olsun 😃 Kitap fuarında almıştım. Bir solukta okudum kitaptan sonra akdamar adasını bir daha gezmek istedim. İtalyaya gitmek hayalim zaten kitap sayesinde hayalim daha da canlandı. Bakalım...  Kalemi keyifli yazarın okumak isterseniz pişman olmazsınız...  Erik pestili yaptım çatıya serdim akşamına yağmur yağdı bereket dedik zor kurtardık 😃 Sonbahar temalı fotolar çektim ördüğüm kabak eşliğinde. Amaç kabağı göstermek idi aslında.  Aynı temadan arka arkaya fotolar çekince galerim böyle şahane oluyor 🧡 Hayatımda okuduğum en iyi kitaplardan.  Okuyun mutlaka. Fotoda ismi çıkmamış. Yaşamak ismi kitabın. Çok beğendim.