Ana içeriğe atla

...etkinlik motifi açıklaması...



6 zincir çekerek bir yuvarlak oluşturdum.



4 zincir ile çıkış yaptım ve birer zincir aralarına çekerek oniki tane delik oluşturdum.sanırım ikili trabzan deniliyor:))




bir zincir çekip hemen yan deliğe sık iğne ile battım ki dolguya orada başlayacağım için.sonra 3 zincir çektim ve bir tırabzan yaptım.başlangıcı böyle diğerlerinde aralara 3 er zincir çekiyoruz arkadaşlar. trabzanı yaparken bu sırada fıstık görüntüsü vermek için resimdeki gibi ilk trabzanda tığımızda iki sıra kalıyor başını dolayıp yeniden trabzan yapıyoruz iki iki topluyoruz en son o fıstık görüntüsü çıkıyor.iki tane trabzan oluyor her delikte.( umarım anlatabildim:( )



en son sık iğne ile birleştiriyoruz bir zincir çekip ipi kesiyoruz.



ikinci rengimize geçiyoruz.3 zencir ile çıkıyoruz.bu sefer her deliğe üçer trabzan yapıyoruz.aralara üçer zincir çekiyoruz.



bitince yine sık iğne ile birleştiriyoruz.



burada 4 zincir ile çıkıp ilk deliği olşturuyoruz.sonra üç trabzan yapıyoruz.üç zincir çekip üçlü trabzan yapıyoruz yine.bu defa üç zincir çekip yine aynı deliğe üç trabzan daha yapıyoruz ki köşelerimiz oluşsun.yani bir deliğe üç bir deliğe 6 trabzan olacak şekilde ilerliyoruz.



bitince yine sık iğne ile birleştirip bir zincir çekip ipimi kestim



motifimin ölçüsü 13 santim oldu.3,5 numara tığ kullandım.



umarım anlatabilmişimdir:))

sevgiler...

Yorumlar

  1. hemde çok güzel anlatmışsın tatlım öresim geldi:)

    YanıtlaSil
  2. tmm anladım sanırım :) herkes bu renkleri tuttu galiba alonem, güzel oluyor dimi :) ellerine saglık, fotograflar içinde tskler.

    YanıtlaSil
  3. güzel oluyor aslım bir de ütüledik mi daha da güzel olacak eminim:) takılırsan sor aslım seve seve yardımcı olurum...

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel anlatmışsınız detayıyla ,çok öğretici olmuş..Teşekkürler..
    emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Etkinliği unutmuşum :( Kaç tane yapacaksın bu motiften ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katılacak mıydın yoksa banu ablam:( 20 tane yapacağım

      Sil
    2. hadi şekerim hepimize hayırlı olsun!

      Sil
  6. gayet açıklayıcı olmuş anlatım.teşekkürler..ve ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. tamamdırr.. anladım:)denedim oldu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) ben yaptıysam hepiniz yaparsınız canım yaaa.sen yapmasan şaşardım zaten:))

      Sil
  8. oh ne güzel renkler ellerine sağlık canım anlatımda süper:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım benim haydi herkes motif yapmaya:))

      Sil
  9. Yok yok, katılamayacağım, zorunluluk olduğunda yapamıyorum ben :(

    YanıtlaSil
  10. aslında bende Banu ablam gibi hissediyorum kendimi çoğu zaman. zamanlı ve görevli olunca hiç yapamıycam gibi gleiyor help mee :))

    YanıtlaSil
  11. çok güzelmiş ...denemem lazım...blounu yeni keşfettim..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldin:)) teşekkürler bekliyorum denemelerini:)

      Sil
  12. selam, bu 3.5 numara tığ heryerde aynı değil midir?? benim aldığım çok büyük ip çok ince geliyor benim tığıma, benim aldığım tığ mı farklı ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kevsercim bir dene bakalım.ölçüyü tuttur da başka numara tığ ile yapsan da olur:)

      Sil
  13. Merhabalar anlatılarınız çok açıklayıcı olmuş;insan bir çırpıda yapıveriyor.Ben bu gün başladım ve yaptım benim motif 2 cm kısa oldu ama 3 nolu tığ kullandım ondan sanırım yoksa sizin ölçü ütülenmiş haliylemi 13 cm acaba?

    YanıtlaSil
  14. yok ütülemedim ben. Bide büyük numara tig ile deneyin eminim olacaktır. Kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  15. nice pics!!! enjoyed your blog...

    visit my blog...

    http://voguelyvan.blogspot.com/

    kisses!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. thanks:))

      welcome my blog...

      I'm visiting your blog:)

      Sil
  16. canım bir tek şu fıstık kısmının açıklamasını anlayamadım.iki trabzanında başlarını toplayarak yapıyorum ben fıstığı.öyle mi olacak?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şöyle anlatıyım canım.şimdi trabzan yaparken tığda 3 ip oluyor ya.onun ilk önce birini daha sonra ikisini alıyoruz ve tığda iki tane kalıyor.ilk trabzan için böyle.ikincisine geçerken hala tığda iki tane var.tığa ip doluyoruz bir tane ve normal trabzan gibi yapıyoruz.ilkinde bir sonra iki iki alarak tığdakini bitiriyoruz.anlatabilmişimdir inşallah:)

      Sil
    2. teşekkür ederim canım.denedim şimdi.

      Sil
  17. ne kadar güzel anlatmışsınız hiç bilmeyen bile yapabilir ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

... 13.Motif Etkinliği...

Selamlar...  Malum yıllar yıllar önce geldim WhatsApp yokken blog üzerinden motif etkinliği başlatmıştım. Her ay birimize motif yolluyorduk. Yıllar geçti kemik kadromuz oluştu ve 13. Etkinliğimizi yapıyoruz bu yıl. Bazılarımız karışık renk istedi bazılarınız tek renk.  Dört ay boyunca öreceğiz ve benim ilk ay ördüğüm motifler yukarıdaki fotoda 🧡 Motifimizin yapım aşamalarını Nilgün sağolsun anlatıp fotoladı bizler için.  Ben bana gelecek rengi beyaz olarak belirledim. Bakalım sonrası nasıl çıkacak.  Modele uygun İnternetten bir kaç model paylaşıyorum. Yapmak isteyen olursa diye.  Bu örneklerden biri.  Böyle altıgen de yapılabilir tabi 😇 Bu da hatırlarsanız benim ördüğüm aynı model. 🌸 Ne diyoruz o zaman başlasın yeni Etkinlik...  Sevgiler... 

... Yeniyıl Hediyeleşmesi...

Selamlar...  Öncelikle herkese mutlu, sağlıklı, huzurlu bir yıl diliyorum...  Motif ve kitap grubumuz var malum sürekli bahsettiğim. Her yılbaşında sürpriz hediyeleşme yapıyoruz aramızda. Bu yıl çekiliş görevlisi ben idim  Eşleşmeleri kura ile yaptım amaaaaaa kim kime çıktı, kimseye hediyesini alana kadar söylemedim 🙈 İki yıldır kime alacağımızı bilmeden yapıyoruz hediyeleşmeyi ki sürprizi ve heyecanı bol oluyor. Son dk ya kadar kim kime çıktı bilmiyor. Kargo fotosu atıyor adresi alıyor ve yola çıkıyor hediyeler 😇 Bu yıl konseptimiz paketi açınca içinde yılbaşı renkleri çıkması idi o yüzden bolca yeşil kırmızı beyaz göreceğiz...  Bu Hatice'den Zeynep'e ...  İlk ulaşan paketimiz idi ve böylelikle coşkumuz başladı.  Sevgi'den Fatma'ya bu paket...  Kupanın güzelliğinde gözüm kalmadı değil 😃 Hasibe'den Hatice'ye ...  İnce işler Hasibe'den sorulur 🌸 Sevcan'dan Gonca'ya ...  Sevcan abla kargo

... Haftalık Özet - 10...

Selamlar...  Kitap günümüz var Arkadaşlar ile bu termos günün ganimeti. Hepsinin hatırası olması adına 😇 Termosumun renginde araba almayı niyet ediyorum 😃 777 Oldu oldu oldu  Evet evet evet 🌸 Bunu dediğimde annem gülmüştü nasıl alacaksın acaba diye. Buraya not alıyım da alırsam anneme belgem olsun 😃 Kitap fuarında almıştım. Bir solukta okudum kitaptan sonra akdamar adasını bir daha gezmek istedim. İtalyaya gitmek hayalim zaten kitap sayesinde hayalim daha da canlandı. Bakalım...  Kalemi keyifli yazarın okumak isterseniz pişman olmazsınız...  Erik pestili yaptım çatıya serdim akşamına yağmur yağdı bereket dedik zor kurtardık 😃 Sonbahar temalı fotolar çektim ördüğüm kabak eşliğinde. Amaç kabağı göstermek idi aslında.  Aynı temadan arka arkaya fotolar çekince galerim böyle şahane oluyor 🧡 Hayatımda okuduğum en iyi kitaplardan.  Okuyun mutlaka. Fotoda ismi çıkmamış. Yaşamak ismi kitabın. Çok beğendim.