Ana içeriğe atla

...esmer güzeli,mayalı poaça ve susamlı poaça...

hafta sonu konya büyükşehir belediyesinin vermiş olduğu komek kurslarında pasta bölümüne başladım:))) bunlar da ilk gün yaptıklarımız...



MAYALI POAÇA

MALZEMELER

2,5 su bardağı süt
1 küp yaşmaya
2 çorba kaşığı toz şeker
yarım su bardağı sıvı yağ
1 yumurta
1,5 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

İÇİ

Beyaz peynir
Maydanoz

ÜZERİ

Çörek otu
Susam

YAPILIŞI

Maya ile şekeri elinle ez birbirine karıştır.Yumurtayı kız karıştır.Sütü ılır bu karışıma yavaş yavaş ekle.Sıvı yağı ekle.Undan biraz koy üzerine tuzu koy yoğurmaya başla.hamur normal bir mayalı hamur kıvamında olana kadar unu ekle.üzerini kapat.Dİnlenmeye koy.Mayalandıktan sonra hamuru 4 eşit parçaya böl ve beze yap hamurları.sonra bu bezeleri yufka büyüklüğünde aç 16 parçaya böl.sonra karışımdan içini koy ve üzerine yumurta sarısı susam ve çörek otu yap fırına sür.





ESMER GÜZELİ

MALZEMELER

2 yumurta
1 paket margarin
1 su bardağından 1 parmak az toz şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3,5 yemek kaşığı kakao
Hindistan cevizi
Aldığı kadar un (ortalama 9 fincan)

ŞERBETİ

2 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su

YAPILIŞI

Yağı koy yumuşat.yumurtayı ekle karıştır.şekeri,kakaoyu ekle karıştır.Unu biraz ekle vanilya kabartma tozunu koy biraz daha un ekle ve yoğur.sonra kıvama gelene kadar un ekle.ceviz büyüklüğünde parçalar alarak yuvarla ve yağlanmış tepsiye diz.175 derecede pişir.piştiği zaman üstü hafif çatlak olacak ve hafif yumuşak olacak hamur.

şerbeti de pişerken yapıyoruz.şerbet her zaman sıcak olacak.Kurabiyeler de ılık olacak.Ayrıca şerbetin altı sürekli açık olacak.içine kurabiyeyi atıp biraz bekletip çıkarıyoruz hindistan cevizine batırıyoruz.servise hazır:))




SUSAMLI POAÇA

MALZEMELER

2,5 su bardağı süt
1 küp yaşmaya
2 çorba kaşığı toz şeker
yarım su bardağı sıvı yağ
1 yumurta
1,5 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

iÇ MALZEMELERİ

patates
maydanoz
baharat


ÜZERİ İÇİN

Pekmez
Su
Sıvıyağ
kavrulmuş susam

YAPILIŞI

Maya ile şekeri elinle ez birbirine karıştır.Yumurtayı kız karıştır.Sütü ılır bu karışıma yavaş yavaş ekle.Sıvı yağı ekle.Undan biraz koy üzerine tuzu koy yoğurmaya başla.hamur normal bir mayalı hamur kıvamında olana kadar unu ekle.üzerini kapat.Dİnlenmeye koy.Mayalandıktan sonra hamurdan normal boyda bezeler alıyoruz ve elimizde açıyoruz.içine karışımdan koyup elimizde içli köfte kapatır gibi kapatıyoruz.pekmez su ve yağ karışımına batırıp susama batırıyoruz.yağlanmış tepsiye diziyoruz.

Yorumlar

  1. ellerinize sağlık canım :) hadi bakalım daha neler yapacaksınız, takipçinim :))

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık başarılar

    YanıtlaSil
  3. saliha çınar24 Şubat 2011 07:32

    nesli bunlar çok güzel. canım çekti hepsi not ediliyo heberin olsun.pasta danışmanım olurmusum:)))taıldğım yerleri sorabilirmiyim nede olsa kurslusun

    YanıtlaSil
  4. ayyy bittim ben bunlar neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    YanıtlaSil
  5. saliha ablam sorabilir miyim de laf mı allasen:)))

    nilgünüm canım ufak tefek atıştırmalıklar işte:))

    YanıtlaSil
  6. neslicim görüorum ki arkanda büyük bir kitle var tabi global international üniv. mezunu olmanın böle getirileri olcak ben bilmiorum tabi şaşırmamı maruz gör annem=))yürü be nesli diorrum başkada bişe demiorum:D

    YanıtlaSil
  7. yoksa mezuniyet partisine beni çağırmadınmı:))

    YanıtlaSil
  8. sibelimmm:))))

    yeteneğim kutlama yapmadım daha:))) o güzel anda yanımdaydın ya şansım oldun sen benim:)))

    YanıtlaSil
  9. ellerinize sağlık, hepsi harika görünüyor, notlarımı aldım :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

...4. motif etkinliği duyurusu...

artık gelenekselleştiğine göre her yıla bir etkinliğin olacağı bir etkinliğe daha başlıyoruz bazı arkadaşlarımızın isteğine göre. bu sefer şartlar biraz değişik malesef.  son iki sefer herkese güvendiğimiz için göndermeyen kişiler oldu malesef bu sefer herkes katılım sağlayamayacak. ve eğer katılım sağlanacaksa da yeni kişilere son ay gönderim yapılacak. malesef son iki etkinlikte ağzımız yandığı için böyle bir karar aldım. telefon numarası değiştirip gönderim yapmayanlar dahi  oldu... şimdi gelelim şartlara 1. ipi nako bonbon lüks  ya da nako baby ya da nako pırlanta olacak modele göre belirleyeceğiz. 2. katılımcılara maille birkaç motif  örneği göndereceğim seçimi birlikte yapacağız. 3.motif seçiminden sonra ben örüp ölçü vereceğim herkes o ölçüye uyacak 4. 5 er kişilik gruplar oluşturacağım 5. herkes herkese göndermeyecek herkes 25 er motif yapıp 4 kişi bir  kişiye yollayacak böylelikle herkeste 100 mitof olacak 6. etkinlik 4 ay sürecek 7. ocak a

... 13.Motif Etkinliği...

Selamlar...  Malum yıllar yıllar önce geldim WhatsApp yokken blog üzerinden motif etkinliği başlatmıştım. Her ay birimize motif yolluyorduk. Yıllar geçti kemik kadromuz oluştu ve 13. Etkinliğimizi yapıyoruz bu yıl. Bazılarımız karışık renk istedi bazılarınız tek renk.  Dört ay boyunca öreceğiz ve benim ilk ay ördüğüm motifler yukarıdaki fotoda 🧡 Motifimizin yapım aşamalarını Nilgün sağolsun anlatıp fotoladı bizler için.  Ben bana gelecek rengi beyaz olarak belirledim. Bakalım sonrası nasıl çıkacak.  Modele uygun İnternetten bir kaç model paylaşıyorum. Yapmak isteyen olursa diye.  Bu örneklerden biri.  Böyle altıgen de yapılabilir tabi 😇 Bu da hatırlarsanız benim ördüğüm aynı model. 🌸 Ne diyoruz o zaman başlasın yeni Etkinlik...  Sevgiler... 

... Yeniyıl Hediyeleşmesi...

Selamlar...  Öncelikle herkese mutlu, sağlıklı, huzurlu bir yıl diliyorum...  Motif ve kitap grubumuz var malum sürekli bahsettiğim. Her yılbaşında sürpriz hediyeleşme yapıyoruz aramızda. Bu yıl çekiliş görevlisi ben idim  Eşleşmeleri kura ile yaptım amaaaaaa kim kime çıktı, kimseye hediyesini alana kadar söylemedim 🙈 İki yıldır kime alacağımızı bilmeden yapıyoruz hediyeleşmeyi ki sürprizi ve heyecanı bol oluyor. Son dk ya kadar kim kime çıktı bilmiyor. Kargo fotosu atıyor adresi alıyor ve yola çıkıyor hediyeler 😇 Bu yıl konseptimiz paketi açınca içinde yılbaşı renkleri çıkması idi o yüzden bolca yeşil kırmızı beyaz göreceğiz...  Bu Hatice'den Zeynep'e ...  İlk ulaşan paketimiz idi ve böylelikle coşkumuz başladı.  Sevgi'den Fatma'ya bu paket...  Kupanın güzelliğinde gözüm kalmadı değil 😃 Hasibe'den Hatice'ye ...  İnce işler Hasibe'den sorulur 🌸 Sevcan'dan Gonca'ya ...  Sevcan abla kargo